Jak prawidłowo podpiąć TAG Google Ads na WordPress?
Śledzenie konwersji na stronie internetowej to nie tylko sama formalność, ale i dobra praktyka, ponieważ możemy dowiedzieć się, czy treść trafia do naszych użytkowników strony, czy jest dobrze sporządzona, czy trafia do odbiorców. Jest to konieczne do prowadzenia skutecznych kampanii, gdzie chcemy oglądać każdą wydaną złotówkę z dwóch stron.
Dlatego chcemy się podzielić czymś istotnym tej kwestii, mianowicie, jak wykonać to prawidłowo. Jak podpiąć prawidłowo tag śledzący pod system zarządzania treścią jak WordPress? Jakich narzędzi i dodatków do tego użyć, aby poszło to sprawnie i zliczało konwersję?
Jeśli utworzyliśmy już pierwszą kampanię w G Ads, zdajemy sobie sprawę, że musimy ciągle ją badać, sprawdzać skuteczność, tworzyć specjalne podstrony do konkretnej grupy reklam. Tę kwestię opiszemy w innych materiałach. Teraz skupimy się na WordPress i jak dodać tag konwersji.
Czym jest konwersja?
Konwersja, ona interesuje najczęściej firmy, które zakładają swoją pierwszą kampanię, dla jednych jest to po prostu odwiedzenie strony, dla innych jest to zamówienie produktu, a dla jeszcze innych jest to przejście do formularza kontaktowego i go wypełnienie. Konwersja może też być leadem np. wtedy kiedy zamieni się ona w naszego klienta. Więc podsumowując konwersja to działania na stronie, którą można zliczyć i powoduje korzyść dla naszego biznesu, finansową lub niefinansową.
Dlaczego powinniśmy zadbać o tag na stronie?
Możemy prowadzić całą kampanię reklamową znacznie skuteczniej, natomiast reklamy mogą być kierowane do osób, które szukają naszych usług. Czyli reklama nie wyświetla się przypadkowym osobą natomiast, wyniki wyszukiwania są bardziej dopasowane. Jeśli chcemy zarządzać skuteczność i kontrolować budżet możemy kierować reklamy na CTA, są one znacznie skuteczniejsze niż CPC.
Na CPC bardzo często tworzone są początkowe kampanie, czyli płacimy dosłownie za każde kliknięcie, bez względu na rezultat. Dzieję się tak ponieważ jeszcze nie zebraliśmy odpowiednich danych, jeśli mamy dobrze skonfigurowane tagi, to możemy CTA uruchomić już po 30 dniach.
1.1. Przykładowy tag konwersji:
Gdzie dla:
value — przypisujemy dla nas wartość, np. wypełnienie formularza kontaktowego, jest równe 5, czyli 5 zł, jeśli wyceniamy kontakt z naszym klientem, na 50 zł to wpisujemy 50.
w id — wpisujemy przeważnie nazwę konwersji np. Kontakt, Formularz, nie możemy dzielić spacją np. formularz kontaktowy.
w google_business_vertical : local — jest to domyślna opcja.
1.2. Wszystko zatem powinno wyglądać tak:
1. 3. Kod powinien znajdować się dokładnie na stronie podziękować za wypełniony formularz, wtedy zliczy konwersję i w panelu kampanii będziemy mieć, podaną wartość i ilość.
2.1 Warto także wygenerować kod w panelu kampanii.
Wykonujemy to w następujący sposób, górny pasek w panelu G Ads następnie, Konwersje. Patrz ilustracje poniżej.
2.2 wybieramy opcję, wyświetlenie strony/Odwiedziny witryny, dodajemy link podstrony. I generujemy kod konwersji, który ma postać:
Jak dodać tag konwersji na stronę internetową WordPress?
Możemy użyć do tego celu, kilku dodatków związanych z Tracking Code, pomagają one, umiejscowić kod JavaScript w danym miejscu np. tam, gdzie jest formularz, telefon kontaktowy, strona dziękujemy, odpiszemy….
Tagi śledzące składają się z dwóch kodów, jeden musi być wszędzie, natomiast drugi tylko tam, gdzie wykonywane jest śledzenie. Wszystkie kody JS opisane w tym rozdziale są kodami, gdzie należy wkleić odpowiednie miejsce, dla każdego zdarzenia np. zakładka kontakt, generujemy 1 kod JS. Dla kolejnej zakładki należy wygenerować kolejny kodu.
3.1. Do tego celu można zainstalować Tracking Code Manager, zainstaluj go i zrób następny krok.
3.2. Po instalacji możemy przejść do wybranej zakładki, w naszym przypadku będzie to zakładka kontakt. Na pasku po lewej stronie mamy.
I tak w łatwy sposób mamy zainstalowany kod, pamiętaj, że w panelu otrzymasz dopiero pierwsze dane po 2 do 3 godzin od dodania kodu na stronie. Więc do dzieła.